Witam was na nowym forum zapraszam do katalogów
Opis : Ludzie często odwiedzają kopalnie Dorgeshuun pod zamczyskiem w Lumbridge, jednak od czasu podpisania traktatu pokojowego (w queście The Lost Tribe) żaden z podziemnych goblinów – tzw Dorgeshuun - nie miał odwagi odwiedzić powierzchni. Burmistrz Dorgeshuunów jest bardzo zaniepokojony bo dowiedział się , że organizacja H.A.M. planuje kolejny atak na ich społeczność. Trzeba wysłać kogoś na górę i zbadać doniesienia. Potrzebny jest ktoś kto poprowadzi jednego z Dorgeshuun’ów i pokaże mu „Górny Świat” oraz pomoże zapobiec rozlewowi krwi. Czy podejmiesz się tego wyzwania?
Poziom Trudności : ŁATWY – średnio długi
Wymagania :
Ukończone questy :
The Lost Tribe
Lvl 23+ Agillity
Lvl 23+ Thieving
Zdolność pokonania przeciwnika 50 lvl
Potrzebne rzeczy :
1 Latern (jakakolwiek byle nie świeca)
1 Tinderbox
2 kompletne stroje H.A.M. 7 części : 2 Boots, 2 Logo, 2 Cloak,2 Robe, 2 Skirt, 2 Hat, 2 Gloves – wszystko to można zdobyć w trakcie questu kradnąc w podziemiach H.A.M.
Zbroja, teleport do Lumbridge,
Nagroda : 1 Quest Point, +2000 Exp Thieving, + 2000 Exp Ranging, Pozwolenie na używanie drugiego poziomu podziemi do kradzieży H.A.M., mozliwość używania Specjal Attack z nowej kuszy
Rozpoczęcie : Kopalnia Dorgeshuun w podziemiach zamku Lumbridge – porozmawiaj z Mistag’iem w głębi kopalni
Instrukcje:
W czasie questu miej przy sobie zapaloną latarnię i zapałki.
1. Wejdź do podziemi Lumbridge Castel przez Trapdor w zamkowej kuchni. Idź do tuneli na East od przejścia, zagadaj do goblina Kazgar w środku i poproś o przeprowadzenie cię na teren kopalni. „ Can you show me the way to the mine”.
2. Po przejściu podejdź do goblina Mistag i pogadaj chwilę. Opowie ci o zagrożeniu jakie zawisło nad społecznością Dorgeshuun i poprosi o to żebyś pomógł ich wysłannikowi w działaniach w „Górnym Świecie” gdyż nikt z podziemnych nie orientuje się w życiu na górze. Zgódź się pomóc a na koniec poproś Mistag’a, żeby wyprowadził cię z kopalni („Can you show me the way out of the mines”).
3. Wyjdź przez dziurę i zagadaj do śmiesznego Dorgeshuuna o imieniu Zanik. Znajdziesz go kręcącego się w podziemiach Lumbridge gdzieś obok zlewu. Powie ci, że najpierw musisz zdobyć dla was obu ubranie H.A.M. Gdy masz przy sobie kompletne stroje (2 x Boots, Logo, Skirt, Robe, Gloves, Cloak, Hat) on zabierze jeden komplet dla siebie i poprosi żebyście wyszli na górę.
4. Pogadaj z Zanikiem na wszystkie możliwe tematy. Zapytaj o znak jaki ma na czole a dowiesz się jak powstał.
5. Potem w rozmowie wybieraj drugą opcję. „What u want see in Lumbridge”. Powie ci, że najpierw chciałby porozmawiać z księciem Horacio. Idź na pierwsze piętro do komnaty księcia i rozpocznij rozmowę... Zanik sam się do niej przyłączy.
6. Potem znów zapytaj co chciałby jeszcze zobaczyć. Najpierw zechce w ogóle wyjść z zamku i obejrzeć ŚWIAT J. Zejdź na dół i wyjdźcie przez bramę. Zanik zachwyci się słońcem , niebem, wiatrem ludźmi dookoła.... wszystko wyda mu się wspaniałe.
7. Obok zamku możesz zagadać do któregoś z ludzi... np. Gleep jest chętny do rozmowy, albo kobietę Donie też gdzieś się kręci koło bramy. Zanik będzie się przyłączał do każdej rozmowy automatycznie.
8. Zapytaj znów Zanik’a co chciałby jeszcze zobaczyć w Lumbridge chciałby zobaczyć sklep... więc go tam zaprowadź. Zacznij rozmowę ze sprzedawcą a reszta rozmowy sama się potoczy. Gdy skończycie i Zanik pokupuje sobie te „cudowności” w sklepie zapytaj go znów co jeszcze chciałby zobaczyć.
9. Jest teraz ciekawy jacy bogowie są w RuneScape. Idźcie więc do kościoła w Lumbridge i pogadajcie z księdzem. Po skończeniu rozmowy znów zapytaj Zanik’a co jeszcze chciałby zobaczyć. Tym razem jest ciekawy jak żyją i wyglądają Gobliny z Górnego Świata.
10. Idź na West za zamek aż do samotnie stojącego ściętego słupa i postój tam chwile... gdy zbliży się do was jakiś Goblin , Zanik sam zapyta go jak mu się żyje. Pogadają sobie i teraz Zanik będzie chciał wejść do podziemi H.A.M.
Jeśli masz problem i Zanik nie chce zagadać do goblinów... stań dokładnie przy słupie zagadaj jeszcze raz do Zanik’a i gdy ci powie że chce widzieć gobliny..... wyloguj się z gry i zaloguj z powrotem poczekaj kilka sekund a Zanik sam znajdzie sobie kumpla do rozmowy.
Ubierz się w kompletny strój HAM i zejdź na dół (kolorowy Trapdor otwórz poleceniem „picklock”). Na dole zagadaj do jakiegokolwiek H.A.M. – może być jeden z tych co siedzą na krzesłach w rozmowie wybierz opcję „What do you think you’re going to achieve?” Dowiesz się, że to Sigmund i Johanhus są tu najlepiej poinformowanymi osobami.
Przejdź na South sali głównej i tam w pobliżu mównicy odszukaj Sigmund’a w głębi sali. Porozmawiaj z nim.
Po każdej rozmowie zagaduj do Zanik’a – on wie co jeszcze jest potrzebne. Teraz chce pogadać z kimś ważniejszym....
12. Przejdź więc przez drzwi na South i tu pogadaj z Johanhus Ulsbrecht . Po rozmowie z nim zapytaj Zanik’a czy wie już wszystko. Niestety Zanik chce dowiedzieć się więcej. Mówi że gdzieś tu musi być główna kwatera H.A.M i trzeba ja znaleźć.
13. Wyjdź od Johanhus’a i idź w stronę mównicy. Zanik sam zauważy coś dziwnego na ziemi i pokaże ci to miejsce. Jest to ukryty Trapdor. Otwórz go poleceniem „picklock” i zejdź na dół. Znajdziecie się w pomieszczeniu pilnowanym przez czterech strażników. Jeśli spróbujesz przejść obok nich zostaniesz wyrzucony do celi na górze.
Zaczep pierwszego strażnika przy wejściu. Każe ci się wynosić bo to nie miejsce dla zwykłych członków. Zagadaj do Zanik’a zgódź się na jego pomysły klikając pierwszą odpowiedź „ Okey”. W ścianie pokoju West od wejścia zobaczysz szczelinę ... wybierz na niej opcję „Search” Wtedy podbiegniesz do niej ... strażnik krzyknie coś a Zanik z tyłu zastrzeli go szybko ze swojej kuszy.
15. Naradź się z Zanikiem co dalej robić i znów zgódź się na jego pomysł. Powie ci że teraz musisz tak zrobić żeby strażnik przy drzwiach w West korytarzu odwrócił się plecami. Wejdź więc do środka Pokoju West przez szczelinę w murze i wyjdź drzwiami (picklock door) Przejdź jeden krok w górę na North i zagadaj do strażnika przy drzwiach. Strażnik odwróci się a Zanik szybko wyeliminuje go z dalszej gry J. Teraz kolej na strażnika chodzącego korytarzem po środku.
16. Zagadaj do Zanik’a. On powie ci żebyś mu powiedział kiedy strażnik będzie do was tyłem. Obserwuj ruch strażnika i jak zacznie iść na East szybko kliknij polecenie „Now” a Zanik zastrzeli go również.
17. Przejdź środkowym korytarzem na East ale trzymaj się za ścianą tak, żeby strażnik w East korytarzu cię nie zobaczył. Znów krótka narada z Zanik’iem co dalej robić, tym razem powie ci żebyś pobiegł na South a on zajdzie strażnika od tyłu. Pobiegnij więc na South korytarzem po East stronie. Kolejny strażnik wyeliminowany. Pozostał ostatni przy środkowych drzwiach.
18. Naradź się z Zanikiem i podejdź do samego końca korytarza East trzymając się za ścianą. Tu powiedz Zanikowi „Wait” .... on zostanie w tym miejscu a ty biegnij z powrotem do środkowego korytarza i wysuń się po West stronie tak żeby strażnik przy drzwiach zobaczył cię. Zanik strzeli do niego i macie drogę wolną.
19. Kliknij opcje „Listen door” na środkowych wrotach i zaczniecie podsłuchiwać pod drzwiami. Niestety niezbyt długo, bo zaraz nadejdą kolejni strażnicy i zostaniesz wrzucony do celi. Tym razem nie będzie koło ciebie Zanik’a.... zniknął.
20. Wydostań się z celi poleceniem „picklock door”, idź na NorthWest i wyjdź na górę po drabinie. Pierwsza informacja jest naprawdę smutna – Zanik nie żyje. Znajdziesz jego ciało niedaleko przy ściance na West. Podejdź i sprawdź – naprawdę nie żyje...... tylko znak na jego czole dziwnie świeci.
21. Weź jego ciało i zanieś je do tajemniczego węża Juna – który pozwala nam od czasu do czasu zbierać łzy Guthixa w jaskini. Droga do Juny jest prosta – idź do piwnicy pod kuchnią w zamku Lumbridge (WEŹ LATARNIĘ I ZAPAŁKI), przejdź przez dziurę w ścianie i skieruj się w korytarz na South przejdź przez kolejną dziurę w ścianie i idź prosto na South aż do strumienia wody. Przeskocz po kamieniu na drugą stronę i dalej na South znajdziesz wejście do tunelu prowadzącego do Juny.
22. Wyjmij z rąk broń i tarczę (musisz mieć puste ręce) i zagadaj do węża (wybierz ostatnią opcję w rozmowie). Juna powie ci, że jest szansa na przywrócenie życia Zanik’owi – Łzy Guthixa mają cudowną moc. Musisz wejść do komnaty i uzbierać 20 łez UWAŻAJ – Niebieskie strumienie na ścianach dają ci łzy a zielone wysuszają miseczkę..... gdy zbierzesz 20 łez automatycznie wyjdziesz i uzdrowisz Zanik’a. Będzie szczęśliwy chociaż bardzo przestraszony tym co się stało.
23. Porozmawiaj z nim a opowie ci co udało mu się podsłuchać pod drzwiami zanim was złapano. Zobaczysz krótki film z tajnej narady w sztabie głównym H.A.M. Wyniknie z tego kolejna informacja. Sigmund skumał się z dwarfami z Keldagrim i montuje w podziemiach jakąś machinę. Właśnie szuka ludzi do pomocy w rozładunku transportu części, które przypłynęły rzeką Lum z Keldagrim do Lumbridge. Rozładunek odbywa się w pobliżu młyna wodnego na tyłach farmy z kurczakami. Zanik koniecznie chce żebyście pospieszyli na miejsce rozładunku.
24. Wyjdź na górę (możesz się teleportować do Lumbridge , ale wtedy Zanik będzie czekał w piwnicy zamkowej więc musisz po niego wrócić) Idź z zamku na East do mostu. Przejdź na drugą stronę i skieruj się na North. Idź prosto aż do farmy z kurczakami. Wejście na plac rozładunkowy jest trochę wcześniej niż wejście do farmy. Podejdź tam i zagadaj do Dwarfa stojącego na brzegu a potem do członka H.A.M. zajmującego się wnoszeniem paczek.
25. Teraz zagadaj do Zanik’a, a następnie podejdź z nim do pustych skrzyń stojących z boku. Zanik sam wymyśli sposób przejścia pod ziemię – wskoczy do skrzyni a ty podnieś ją i wejdź do podziemi wejściem obok stogu siana.
26. Gdy znajdziecie się pod ziemią skieruj się na West. Napadnie was tu grupka strażników HAM 22 lvl i sam Sigmund 50 lvl. Zanik będzie ci pomagał w walce. Zabij najpierw strażników, wtedy Sigmund zmieni ochrone prayera z „Mele” na „Range” a ty bez kłopotu powinieneś go wykończyć. Gdy już będzie po walce zgadaj do Zanik’a, a następnie rozbijcie machinę stojącą pośrodku jaskini.
27. Teraz już tylko pozostało wam wrócić do kopalni goblinów i pogadać z Mistagiem.
28. Jest tu skrót – korytarz wiodący prosto do kopalni. Idź korytarzem na South i jeśli masz przy sobie zapaloną lampę to wejdź do środka. Zobaczysz jeszcze krótki film i podziękowania od wszystkich no i ..... koooooniec J
Offline