Polska strona opisująca Qesty w Runescape

Witam was na nowym forum zapraszam do katalogów

Ogłoszenie

Ogłaszam że poszukuje 2 administratorów którzy pomogli by mi w skoniczeniu strony Napisał Linux326

#1 2009-01-02 19:21:06

Linux326

Administrator

3709520
Skąd: Pieszyce
Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 41
Punktów :   
CMB: 75
Najlepszy SC: 82 cooking
WWW

Dealing with Scabaras

Dealing with Scabaras



                                                                                         Przetłumaczyła Kasiak44 ;-)





Opis :  Kolejna intryga znowu prowadzi nas do Sophanem,  gdzie High Priest (Najwyższy Kapłan) czeka na jakiegoś śmiałego podróżnika. Tajemnicze zwłoki, starożytne ruiny i pozbawieni skrupułów łowcy skarbów -  wszyscy oczekują że podejmiesz tę misję.





Poziom Trudności :   TRUDNY (mistrzowski)- KRÓTKI



Wymagania:

Ukończone questy:

The Feud
Zogre Flesh Eaters
Contact

Skile:

21+ lvl Firemaking
50+ lvl Agility
55+ lvl Thieving
60+ lvl Strength

Zdolność walki na terenie „Multiplayer” ze stworami powyżej 100 levela.



Potrzebne rzeczy :

Coins – pieniądze na przeloty dywanami

3-4  Waterskin (4) – bukłaki z wodą. 

Knife - nóż

18 Bronze bars i Hammer (albo dodatkowe pieniądze na zakup broni z brązu)

10 Golden Artefact – złote przedmioty z Plunder Pyramid

1 Golden Pyramid – złota piramidka ze szczytu Agility Pyramid

1-2 Antypoison

Relicym’s Balm albo Sanfew Serum (balm kupisz od Zogra Uglug Nar -  przed wejściem na teren Zogrów – South od Castle Wars)

Restore potion

Camel dung – łajno wielbłąda - zdobywanie:

1 SPOSÓB: załóż Camulet, weź puste wiadro i porozmawiaj z którymkolwiek wielbłądem w Al-Kharid wybierając w temacie rozmowy „Ask the Camel about its dung”, a potem nabierz do wiadra to co zostawił wielbłąd.



2 SPOSÓB: poleć dywanem do Pollnivneach. Kup w sklepie z kebebami ostry sos i wlej go do koryta z karmą dla wielbłądów w zagrodzie. Poczekaj chwilę i nabierz do wiadra to co zostawią. Wiadro stoi w środku domu handlarza wielbłądami (obok zagrody)



Dobre jedzenie, Broń, Zbroja,

Ring of Life lub Phoenix Necklase – do ochrony życia



Pomocne – choć nie wymagane:

Keris – sztylet z questu Contact (szybko zabija chrząszczowate stwory)

Ring of Dueling do teleportów

Camulet – amulet do rozmowy z wielbłądami.

Pharoah's Sceptre – różdżka znajdowana w Plunder Pyramid  - do teleportów

Ring of Charos (u) – tańsze przeloty dywanami





Nagroda :   1 Quest Point, +7000 Exp Agility, +7000 Exp Prayer, +7000 Exp Strength, +7000 Exp Thieving oraz zdolność robienia zaczarowanej “Water Tiara”, która  zastąpi wodę w czasie przebywania na pustyni



Rozpoczęcie : Sophanem – Świątynia Icthlarin – rozmowa z High Priest



Instrukcje:



Weź ze sobą pieniądze na przelot dywanem (jeśli nie masz Pharaoh Scepter)

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image003.jpg

1.      Idź do świątyni i porozmawiaj z High Priest (Najwyższym Kapłanem) Icthlarin w Sophanem.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image005.jpg

2.      Poprosi cię o zidentyfikowanie ciała kobiety znalezionej niedawno. Przy zwłokach była prośba o to, żebyś to właśnie ty obejrzał je przed ceremonią pochowania (wg starych zwyczajów). Czas nagli, bo upały coraz większe i zwłoki nie mogą leżeć zbyt długo, trzeba przygotować je odpowiednio (wyjąć szybko psujące się organy).



3.      Wejdź po drabinie w górę i obejrzyj ciał

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image007.jpg



4.      Rozegra się krótka scenka. W czasie twojej rozmowy z High Priest, kobieta przygotowana do pochówku nagle ożyje i okaże się, że jest to znana ci już Maisa (poznałeś ją w trakcie quest’u „Contact”).  Kapłan wygląda jakby się wściekł za to, że ktoś psuje jego plany więc dziewczyna niezbyt grzecznie mówi mu żeby się odczepił.



5.      Gdy obrażony kapłan zostawi was na górze, porozmawiaj z Maisa. Opowie ci,  jak chcąc dostać się Menamphos do Sophanem zażyła truciznę z candavaberry i zaprogramowała się tak żeby ożyć na dźwięk twojego głosu albo w przypadku wielkiego bólu. Opowie ci też, że odkryła kilka nowych tuneli pod miastem i że chciałaby żebyś je dokładnie zbadał.

Poprosi cię też żebyś pomścił  Kaleef’a, który zginął w czasie poprzedniej misji, zabijając Scabarites czające się w tunelach, ale najpierw musisz się upewnić co o tym sądzi High Priest.



6.      Zejdź na dół i porozmawiaj znów z High Priest. Już się przestał gniewać na Maise i zadowolony jest, że go się radzisz. Gdy zapytasz o to czy zabicie kilku Scarabites nie wywoła jakiegoś konfliktu dyplomatycznego, uspokoi twoje obawy. Potwierdzi też obserwacje Maisa, że obóz Scabarite jest gdzieś na East (wschód) od Sophanem.



7.      Idź najpierw do banku bo dalsza część jest już niebezpieczna.



Weź ze sobą: Zbroję i broń, 3-4 Waterskin, Jedzenie, jakiś teleport w pobliże banku . Załóż na rękę Ring of life albo na szyję Phoenix Necklase i nie zdejmuj ich już do końca questu.


http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image009.jpg

8.      Przejdź przez East bramę i idź cały czas na East.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image011.jpg

9.      Idąc pomiędzy rzucającymi się krokodylami ciągle na East aż dojdziesz do bagien.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image013.jpg

10.   Uwaga na Krokodyle 89 lvl, są dość agresywne – nie wdawaj się z nimi w walkę tylko poszukaj kępy traw (trzcin), na której jest opcja - „Push trough Reeds”- przejdź przez nie i idź ciągle na North (północ)

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image015.jpg

11.   Unikaj pójścia bagnami na North-East bo tam czyhają niebezpieczne Scabarites. Idź lepiej bagnami na North aż zobaczysz na mini-mapce symbol drabinki  podejdź tam i przejdź przez filar leżący na ziemi, a potem wejdź schodami na górę

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image017.jpg

12.   Podejdź kawałek na West do obozu  Archeologa. Porozmawiaj z naczelnym archeologiem – Abigail.


http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image019.jpg

13.   Abigail wie gdzie jest wejście do tajemniczych tuneli, ale powie ci dopiero jak wyświadczysz jej przysługę.

Potrzebny jest jej ktoś,  kto dostarczy kilka artefaktów do handlarza antykami -  Simona Templetona (jest w namiocie przy Agility Piramid).

Najpierw jednak musisz udowodnić, że jesteś dobry z matmy i przejść krótki test matematyczny.



TEST:

Abigail będzie ci zadawać pytania – ich trudność zależy od twojego combat lvl. Im wyższe są twoje levele tym pytania będą trudniejsze. Weź kalkulator żeby nie pomylić się w liczeniu.

Czytaj uważnie pytania i zastanów się chwilę – dodawaj lub odejmuj tylko liczby bez ułamków zaokrąglając w dół.

Np. 490 divided 4 to znaczy podziel 490 na 4 i podajesz wynik 122 (a nie 122,5) albo „add half 91 – to znaczy dodaj połowę 91 – ale dodajesz nie 45,5 tylko samo 45

Inne słówka w teście matematycznym to:

„add” albo ”plus” = dodaj

„multiplied”= pomnóż

“divided”= podziel

“largest” = większy

Jak będziesz gotowy do testu wybierz opcję „I’ve had dealings with his sort before; feel free to test me”. Czytaj uważnie pytania i w razie czego skorzystaj z kalkulatora.



14.   Po zdanym teście zagadaj do niej jeszcze raz. Powie ci, co masz zanieść do Simon Tempelton’a. Potrzebne mu są: 1 złota piramidka ze szczytu Agility Piramid i 10 złotych przedmiotów z Plunder Pyramid

i 18 sztuk broni z brązu wyglądającej na bardzo starą (każdy gracz ma trochę inny zestaw do dostarczenia). Ja miałam 18 bronze sword. (miecze kupisz w Varrock, scimitary w Al.-Kharid – albo zrób sam jeśli masz bronze bars).



15.   Napełnij jeszcze przy okazji swoje Waterskin ze źródełka które płynie po ścianie obok obozu archeologów.



16.   Abigail da ci skrzynkę do której zapakujesz broń i powie ci co masz zrobić żeby nowiuteńka Bronze Weapon wyglądała tak jakby sto lat przeleżała pod ziemią.

Żeby postarzyć przedmiot musisz mieć 60 lvl Crafting, wiaderko wypełnione „Camel Dung” i przedmioty które masz postarzyć.

Stajesz wtedy gdzieś na pustyni (tam gdzie potrzebne są bukłaki z wodą) i używasz po kolei przedmiotów (broni) na wiaderku z łajnem wielbłąda – jeżeli masz niższy level Crafting to postarzanie zrobi za ciebie asystent Abigail, musisz wtedy przynieść do obozu wszystko co do tego potrzebne (broń i Camel Dung).



17.   Teleportuj się w pobliże banku (np. Al-Kharid), weź  ze sobą wszystkie potrzebne przedmioty, włóż postarzoną broń do skrzynki, Waterskin, pieniądze na przelot i poleć dywanem najpierw do Polnivneach a potem do Sophanem.



18.   Idź na East od murów miasta aż dojdziesz do Agility Pyramid – tam prowadzi skup zabytkowych przedmiotów Simon Tempelton. 

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image027.jpg

19.   Zagadaj do niego , wybierz w rozmowie opcję „Some archeologists asked me to deliver some artefacts to you”  a potem po kolei wybieraj kolejne rzeczy do oddawania. i oddaj mu wszystkie przyniesione przedmioty a on da ci w zamian pokwitowanie „Receipt” i poprosi cię o przysługę. Porozmawiaj w jego imieniu z mumią w Pyramid Plunder. 

20.   Idź do Sophanem i odszukaj mumię w Pyramid Plunder. Porozmawiaj z nią wybierając opcję: „I’d rather talk about artefacts a bit more” i posłuchaj co ci naopowiada.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image030.jpg

21.   Po rozmowie z mumią,  idź do banku i przygotuj się  na niebezpieczną wyprawę.



Weź ze sobą: Receipt, 3-4 Waterskins, Prayer Potion i Super Set (jak masz), Antypoison, Relicym’a Balm (albo Sanfew Serum), Dobre jedzenie, Broń, Zbroję, jako broń może być Kirys bo Scabaras są żukowate,   Szybki teleport jednoklikowy np. Teletablets. Pamiętaj o włożeniu Ring of life lub Phoenix Necklase.



22.   Przejdź przez bramę w East  murze i idź na East,  znaną ci już drogą do obozu archeologów. Porozmawiaj z Abigail, weźmie od ciebie Receipt, podziękuje za wykonaną pracę,  ale ma do ciebie jeszcze prośbę. Potrzebuje trochę materiałów do badań z tego obszaru. Można je zdobyć przez zabijanie istot z całego terenu (oprócz krokodyli) np.: mumii, szkieletonów i zombie.



23.   Abigail da ci specjalny notes – „Scabaras Research” – do którego masz kopiować (COPY) znalezione notatki –  „Scabarite notes”. Abigail myśli, że jak znajdziesz chociaż 4 takie notatki to wystarczy na początek.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image032.jpg

24.   Przejdź kawałek na North i walcz z Zombie, Skeleton albo Mumiami dotąd,  aż nie rzucą ci 4 stron  „Scabarite notes” –  klikając na każdą z nich skopiujesz je do notesu. Stron jest dużo więcej, ale na tym etapie potrzebne ci są tylko 4.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image034.jpg

Jeśli zabraknie ci wody w Waterskin to możesz je napełnić wodą ze źródełka, które spływa po ścianie obok namiotów archeologów.



25.   Wracaj do obozu archeologów porozmawiać z Abigail. Ucieszy się z tego i da ci w nagrodę klucz do tajemniczych i niebezpiecznych podziemi. Jednak ostrzeże cię również, że czai się tam wiele niebezpieczeństw – pułapki, wrogie potwory, starożytne choroby, a nawet .... śmierć.



26.   Idź prosto na North do miejsca zaznaczonego wykrzyknikiem i szybko zejdź po schodach w dół.


http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image036.jpg

27.   Znajdziesz się w niedużej podziemnej komnacie. Pod South ścianą stoi gliniany Golem. Podejdź i porozmawiaj z nim.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image038.jpg

28.   Golem zdziwi się twoją obecnością w tym miejscu, ale odpowie na wszystkie pytania jakie mu zadasz.

Dowiesz się,  że drzwi do dalszej części podziemnego labiryntu otworzą się dopiero wtedy,  gdy szybko pociągniesz dźwignie ukryte w czterech małych pokoikach. W każdym z nich czeka na ciebie inne zadanie do wykonania. W jednym nie ma nic trudnego – wystarczy szybko wejść i pociągnąć dźwignię (LEVER), w innym trzeba przejść nad dołem po śliskiej rurze, w kolejnym dojścia do dźwigni pilnuje Giant Scarab 206 lvl, a w następnym będziesz musiał rozwiązać pamięciową układankę (trudna). Na to wszystko masz dość mało czasu i musisz spieszyć się z wykonaniem. Golem może pomóc ci trochę używając gorącej pary,  ale ilość tej pary nie jest taka sama dla każdego pokoju – musisz mu powiedzieć gdzie chcesz najwięcej pomocy, gdzie trochę mniej, a gdzie najmniej.



29.   Przejdź wszystkie opcje w rozmowie na temat „I would like information on some of these levers” a on po kolei wyjaśni ci twoje zadanie. Przygotuj sobie kartkę z dużymi kratkami 6 na 6 pól (razem 36 miejsc i coś do pisania)



30.   Przejdź teraz na North pokoju i weź Logs ze Storage Box (skrzyni pod ścianą). Włóż Logs do pieca i wróć do Golema.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image040.jpg

31.   Zagadaj do Golema a on zapyta ile mocy ma dać do każdego pokoju. Wybieraj po kolei:

Pierwszy  – „Set the mysterious box room to highest power” (najwięcej mocy)

Drugi – “Set the scarab room to second highest power” (trochę mniej mocy)

Trzeci – “Set the narrow walkway room to second highest power” (mniej mocy)

Czwarty – “Set the empty room to second highest power” (najmniej)

I ruszaj do otwierania zamka.



32.   Biegaj po pokojach w takiej kolejności :

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image042.jpg

*Najpierw pobiegnij do pustego pokoju – pociągnij za lever na końcu

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image044.jpg

* Potem biegnij do pokoju z rurą i przejdź po niej na sam koniec – pociągnij za lever i wracaj.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image046.jpg

* Wejdź do pokoju z ogromnym Skarabeuszem i walcz z nim – jak go zabijesz biegnij szybko do ściany na końcu i pociagnij za lever. (Jak się nie pospieszysz to skarabeusz się odrodzi i będziesz zaczynać od nowa)

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image048.jpg

* Ostatni pokój jest z układanką. Zobaczysz odwrócone 36 run.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image050.jpg

W jednym ruchu możesz odsłonić tylko trzy runy – musisz zapamiętać jakie odsłoniłeś (ZAPISZ NA KARTCE).

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image052.jpg

Gdy uda ci się odkryć  trzy takie same,  to się już nie odwrócą, tylko pozostaną odsłonięte. Jeśli odsłonisz niejednakowe  - to z powrotem znikną – ZAPISUJ!!!

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image054.jpg

Masz tylko 20 odsłonięć po 3 runy, więc raczej nie próbuj zapamiętać gdzie, która leży – ZAPISUJ.

Potem znów odsłoń 3 runy i zapisz jakie to są, i znów 3 następne i tak rób dokąd nie odsłonisz runy, do której 2 pozostałe już wiesz gdzie są.

Cała plansza musi być zapełniona odwróconymi runami. Wtedy szybko podejdź do ściany i  pociągnij Lever.

Gdyby zabrakło ci ruchów to kliknij na mechanizm zamka – moc pary doda ci ich trochę.



Jeśli gdzieś ci się nie uda, to możesz wrócić do pokoju z piecem i drewnem. Wziąć nowe drzewo, włożyć do pieca i znów pogadać z Golemem.



33.   Gdy wszystko się uda to drzwi do dalszych korytarzy na West  są otwarte.

UWAŻAJ !!! w podłodze ukryte są pułapki!!

Nie idź dalej dokąd nie sprawdzisz czy droga jest bezpieczna. Najedź myszką na pułapkę i „SEARCH FLOOR” a potem wybierz opcję „Yes, I’ll give it a go” a przejdziesz bezpiecznie.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image056.jpg

34.   Pierwsza pułapka jest zaraz za drzwiami w trzecim albo czwartym kwadraciku korytarza. Gdy ja miniesz włącz „Run” i pobiegnij  dalej na West (do końca) skręć na South i kieruj się zaraz na West a potem  na North-West  do ostatniego pokoju gdzie za drzwiami czeka Heigh Priest of  Scabaras.


http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image058.jpg

Staraj się nie walczyć z nikim po drodze tylko odszukaj wejście do komnaty.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image060.jpg

35.   High Priest of Scabaras jest bardzo kłótliwy i kapryśny. Wygląda na opętanego. Musisz tak poprowadzić z nim rozmowę żeby  go nie zdenerwować. Gdy on cię zaatakuje nie walcz z nim za bardzo tylko przeczekaj atak złości.



Zacznij od wybrania opcji – „By all the deities, what is going on here?”.

Potem wybierz – “Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends”



High Priest wkurzy się trochę i zacznie się z tobą bić – wytrzymaj ten atak.

Po chwili znów zada ci to samo pytanie jakby widział cię pierwszy raz – znów odpowiedz tak samo – „Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends” – a on znowu cię zaatakuje i znów przestanie po chwili.



Jeszcze raz powtórzy pytania a ty po raz trzeci wybierz tę sama opcję – „Sounds like the Devourer dragged you into heresy for her own ends” – tym razem przebudzi się z obłędu i zapewni cię o pokojowym i medytacyjnym nastawieniu wobec ludzi.

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image062.jpg

36.   Możesz wracać do Sophanem – wybór drogi zależy od ciebie – na ostateczną rozmowę z High Priest Sophanem i odbierz swoją nagrodę

http://www.kaladan.com.pl/kasiak44/QUEST/qm_dealing_with_scabaras_pliki/image064.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
wanna ginekolog gorzów wlkp Sopot wczasy